donderdag 29 december 2011

Ik doe het! Denk ik...

Geen opmerkingen:
 
Als jullie mij via mijn blog goed kennen weten jullie van mij dat ik altijd bezig ben met dromen over vakanties en zomer. Ik kan echt uren voor vakanties kijken op het internet. Uren op wikipedia kijken naar nieuwe locaties. Uren op weheartit zoeken naar zomerse plaatjes. En het verveelt me nooit. Deze dromen staan verbonden met mijn grote droom, een tussenjaar nemen, reizen, de wereld zien, volwassen worden, nieuwe mensen leren kennen.

En nu er een paar dingen in mijn leven zijn voorgekomen heb ik plotseling besloten om het te doen! Ik ga volgend jaar niet Journalistiek studeren in Zwolle. Ik ga niet op kamers. Nee ik ga naar het buitenland! Ik word een uitwisselingsstudente. Ik ga nieuwe mensen ontmoeten. Ik ga een andere taal leren spreken. Ik ga mijn familie thuis in Nederland missen, maar ook vergeten. Ik ga een ander mens worden. Ik ga vrienden maken voor het leven. Ik ga andere culturen leren.


Gisteren heb ik met mijn buurjongen, die ook een gap-year heeft genomen, een heel leuk gesprek gehad over het nemen van een gap-year en een jaar naar een andere school te gaan. Spannend maar ook uitdagend klonk het! Ik moet gewoon alles op me af laten komen. Je moet zo weinig mogelijk contact opnemen met het thuisfront, dat lijkt me het moeilijkst en daar zit ik ook tegen aan te hikken. Daarom wil ik ook maar een half jaar. Een semester.


Nu moet ik eerst heel veel geld sparen. En mijn VWO- diploma proberen te halen...


En oke, het is nog maar een beslissing. Er kunnen nog 100 dingen in mijn leven gebeuren waardoor ik het niet doe...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten