maandag 5 september 2011

Opzoek naar de juiste studie part 1

7 opmerkingen:
 
Oef, ik zit nu in mijn laatste jaar van het VWO en het begint nu echt een beetje te dringen...
Ik moet mijn studie gaan kiezen. BLEH! Eigenlijk wil ik het liefst een tussenjaar nemen en een wereldreis maken. Maar euh, ik heb een soort van geldprobleempje... Ik werk in een kledingwinkel en tja, zoveel verdien je daar nou ook weer niet. En ik werk alleen op zaterdag en om de week op vrijdagavond.

Er gaat dus niets anders opzitten dat ik gelijk moet gaan studeren. Maar welke studie?

Dit ben ik in een paar steekwoorden (kijk ook even bij het kopje about me) ;
- creatief (op bepaalde hoogte)
- gek op lezen,
- houd van bloggen
- fotografie is ook wel leuk
- geintreseerd in ontwikkeling van kinderen
- politiek (op bepaalde hoogte)
- wil een baan met een uitdaging
- houd niet van alleen theorie.
- sociaal
- wil graag reizen.

Dus eerst kwam ik eruit dat ik maar juf moest worden en de PABO moest gaan doen. Dat werd hem toch niet omdat ik uitdaging in mijn werk zoek met een mogelijkheid tot doorgroeien.
En wat van pedagogiek? Die studie heb ik ook een tijdje aangehouden als mogelijke studie, maar toch interesseert mij het studeren op de universiteit totaal niet. Ik ben naar een proefstudeerdag geweest, en zucht... wat was dat saai. En dan is dat nog maar het proefstuderen!

Zo kan ik trouwens nog uren blijven doorgaan...

Wish me luck.

xoxo Laura

7 opmerkingen:

  1. Een heel erg moeilijke keuze, maar wel een keuze die iedereen ooit eens moet maken. Veel succes! xx


    *Een bezoekje of reactie terug is ook voor mij een duwtje in de rug. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pedagogiek is ook op HBO niveau te doen, wil je niet naar een universiteit.

    Als je op de site van Fontys gaat kijken.
    Heb je 3 opleidingen die met Pedagogiek te maken hebben:

    Pedagogiek Algemeen Beroepsopleiding,
    Pedagogiek Lerarenopleiding,
    Pedagogiek Management Kinderopvang.

    (: maar het is wel lastig om een goede opleiding te kiezen,
    ik heb een heel jaar weggegooid omdat ik de verkeerde gekozen had.

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tip: heeeeéeeel goed nadenken voor je een beslissing maakt. Ik vind het ook best jong, dat je dan al je beroep moet kiezen. Ik zou veel naar open dagen gaan van scholen waar ze dat ook hebben. Heb je alvast een voorproefje, het lijkt misschien leuk maar als je het gezien hebt kan het zwaar tegenvallen. Succes!
    liefs, mybeautyforever

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de info & interesse! Ik hou jullie zeker op de hoogte over mijn speurtocht naar de juiste studie.
    Ik denk toch niet dat ik pedagogiek ga kiezen,
    ik zit nu aan een hele andere richting te denken.
    Nouja denken... Ik ben er hartstikke enthausiast over! Dus morgen komt er een post daarover. Ik hou jullie lekker ind e spanning :)

    Oh en over die opendagen, ik ben er al naar een aantal geweest. Van de academische pabo tot pedagogiek. Dus mijn werk voordat ik kies doe ik wel gelukkig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hee,
    kun je niet op een andere manier een tussenjaar nemen? Of eerst na de zesde een half jaar werken en dan een half jaar op reis?
    want het zou toch wel heel jammer zijn als dat niet door zou gaan toch?
    veel succes met je keuze iig!
    (is toerisme trouwens niet iets voor jou? :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Laura

    Ja, ik heb er heel hard over nagedacht en ben er nog steeds over na aan het denken. Maar toch ben ik bang dat ik uit het leren val. Dat ik beter met mijn studie een tijdje in het buitenland kan gaan studeren!

    En over toerisme heb ik ook nagedacht hoor! Maar ik heb nu nog iets beters! Ik maak er zo een post over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt de moeilijkste beslissing die je moet maken in je leven.. Ik heb gelukkig de juiste keuze gemaakt :) Succes met die van jou

    BeantwoordenVerwijderen