zondag 21 februari 2010

De val.

Geen opmerkingen:
 
'Goedemorgen nederland! Vandaag heeft het kabinet er een punt achter gezet. Minister president balkenende heeft.....'

Ik zette zaterdagochtend mijn tv aan en dat was alles wat ik zag/hoorde. Interesting. Interesting? Ja interesting!
Je zal je vast afvragen hoe dat nou weer komt. Nou dat zal ik je even vertellen. Ik zit dus op school in 4vwo en daar hebben we een vak. Maatschappijleer. Een paar maanden geleden kwam er een berucht hoofdstuk langs: politiek. Ik had daar nooit wat van gesnopen, maar nu kwam er licht aan het einde van de tunnel. Ik snapte een klein beetje het reilen en zeilen van de politiek. Door middel van een bezoekje aan de Tweede kamer wist ik ook waar het allemaal gebeurde.

In een van de paragrafen kwam het: als er een motie van wantrouwen ingediend wordt tegen een minister* moet diegene opstappen. En zo kan het ook gebeuren dat het tegen het hele kabinet gebeurd. Dus het was extra spannend (kuch) om het hele gebeuren te volgen. En hoppa, het kabinet is gevallen.

Wat ik hier mee wil zeggen?
Dat je wel dingen op school leert die nuttig zijn.

* onder voorbehoud, ik weet niet zeker of het zo gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten