donderdag 25 februari 2010

Wereldwonderen.

2 opmerkingen:
 
Ik heb een leuk doel in mijn leven en dat is reizen. En ik heb een manier gevonden hoe ik dat ga doen.
De wereldwonderen bezoeken!  Natuurlijk niet alles is mogelijk, maar ik wil wel veel bezoeken.
De dikgedrukte heb ik al bezocht.

Moderne:
Deltawerken (Nederland)

Golden Gate Bridge (San Francisco, Verenigde Staten)
Panamakanaal (Panama)
Sagrada Família (Barcelona, Spanje)
Eiffeltoren (Parijs, Frankrijk)
Sydney Opera House (Sydney, Australië)
Brug van Millau (Millau, Frankrijk)

Klassieke:
Piramide van Cheops
Kolossus van Rodos
Hangende tuinen van Babylon
Mausoleum van Halicarnassus in Anatolië
Pharos van Alexandrië
Beeld van Zeus te Olympia
Tempel van Artemis in Efeze in Anatolië

Bouwwerken:
Chichén Itzá  
Cristo Redentor
Colosseum
Chinese Muur
Machu Picchu
Rotswoningen in Petra
Taj Mahal

2 opmerkingen:

  1. Laura: heb je wel door dat alle klassieke wereldwonderen- behalve de pyramide- niet meer bestaan? Haha, daarom zijn ze ook klassiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaa, daar kwam ik ook later achter.
    daarom staat erbij dat niet alles mogelijk is ;)

    BeantwoordenVerwijderen